úterý 14. září 2010

Prvákoviny aneb jak jsem pomáhal prvákům do studia


Už je to 2 roky, co jsem nastoupil do zcela nového prostředí na vysokou školu. Hned na začátku mi start ulehčilo několik dobrých rad od starších spolužáků při dvoudenním setkání Prvákoviny, které pořádá AIESEC Brno ve spolupráci s Poradenským centrem MU. Letos jsem měl příležitost toto setkání připravovat a o zkušenosti získané studiem na Ekonomicko-správní fakultě MU se podělit se spolužáky nastupující do prváku.

V pravé poledne jsme se sešli na fakultě a po nezbytných organizačních informacích jsme šli ven, kde jsme hráli různé hry. Jednak, abychom se poznali jménem a nemuseli na sebe pokřikovat „Hej ty..!“ (Pro slováky: v češtině má toto slovo trochu jiný význam J) a také aby z nás opadl počáteční ostych. Když jsme se trochu poznali (21 jmen bylo velmi těžké si zapamatovat, alespoň pro mě) prošli jsme školou a ukázali si místa potřebná ke studiu, místa užitečná a i některá další. Poslední částí tohoto bloku programu bylo prozkoumávání zákoutí ISu. Co jsme s Jindrou (spoluorganizátor) věděli, to jsme řekli a určitě mnoho toho zůstalo skryto. Však bude ještě dost času (tři nebo pět let) to objevit.

Po náročném odpoledni nás čekala pauza, abychom se potom mohli zase sejít a objevovat krásy nočního Brna. Ať už to bylo v restauračním zařízení blízko škole nebo přímo v centru města. Poslední informací dne bylo, jak fungují noční rozjezdy. Ani po dvou letech mě tento systém nepřestává fascinovat (hlavně hromadný odjezd z Hlavního nádraží).

Druhý den na nás čekalo více pohybu. Při společné procházce městem jsme si ukázali některá důležitá, potřebná nebo jinak zajímavá místa. Zde jsem se od Jindry, rodilého Brňáka, i já dozvěděl spoustu nových informací a Brno znám zas o něco lépe. Poté se účastníci Prvákovin rozdělili do několika skupin a hrou „City Rally“ se vydali poznávat Brno na vlastní pěst.

Takhle nějak jsme strávili společně dva dny. Byla to pro mě velmi zajímavá zkušenost, mnoho věcí jsem se naučil a hlavně poznal mnoho nových lidí. Velmi mě bavilo předávat zkušenosti, jak se studuje na naší škole, ostatním. Věřím, že to bylo ku prospěchu. I mně. Třeba se někdy na ESF potkáme ;-). 

Jakub Hejzlar


1 komentářů:

Pavel Horáček řekl(a)...

Nádherná zkušenost. Mám podobnou z přípravy prváků na MZLU a mohu všem jen doporučit. JE úžasně obohacující potkávat další roky na škole studenty, kteří už vás znají a vzpomínají jak jste jim dávali tipy a rady jak vše zvládnout:)