čtvrtek 26. srpna 2010

Jak jsem se učila být dobrým trenérem

Jako člen AIESEC Brno a budoucí vedoucí týmu jsem měla možnost zúčastnit se třídenního semináře Train the Trainers (TtT) v Karviné. Který pro nás připravovili AIESECáři z Karviné a hlavně naši trenéři Bea Brosková, David Šiška a Michal Stoklasa, kterým patří velké díky.


Na TtT jsem se přihlásila hlavně z toho důvodu, že jsem se chtěla dozvědět a naučit více o tom, jak správně sestavit trénink tak, aby byl zajímavý pro různé typy lidí s různými očekáváními. Avšak tento seminář v mnohém předčil veškeré mé očekávání. Během těch několika dní jsem získala velké množství nových znalostí, ale také nový náhled na způsoby učení. Dokonce i fakt, že celý seminář probíhal pouze v anglickém jazyce (převážně z toho důvodu, že se ho účastnili také delegáti z Polska a Portugalska), čehož jsem se z počátku bála, byl velmi přínosný, jelikož jsem měla možnost zlepšit si svou schopnost anglické komunikace.

Náš program byl už od prvního dne nabitý. I přesto, že mnozí z nás museli vstávat v brzkých ranních hodinách, jsme se ihned po příjezdu pustili do vstřebávání znalostí. Čekali nás školení jako umění feedbacku, individuální učení či jak sestavit trénink.

Následující den byl již mnohem náročnější na přípravu, jelikož před námi byly tréninky, které jsme ve skupinách připravovali na témata jako Komunikace, Zvládání lidí či Hodnocení.  I přes nabitý program se našel čas i na krátkou procházku po historickém centru Karviné a odpočinek v přilehlém parku.

V den třetí jsme byli všichni mírně nervózní, každý z nás prezentoval desetiminutový trénink na zvolené téma a poté obdržel feedback od ostatních delegátů. Díky skupinovým a samostatným tréninkům, jsme měli možnost učit se jeden od druhého, inspirovat se od druhých a také jsme se díky feedbacku dozvěděli více o svých chybách či přednostech a o tom jak s nimi pracovat.

Myslím, že budu mluvit za všechny účastníky, když řeknu, že jsme rádi za šanci zúčastnit se TtT a to i přes to, že většina naši vrstevníků tráví prázdniny jinak než učením. Jelikož jsme získali inspiraci nejen v tom jak zajímavě připravit trénink ale i to jak mnoho je způsobů, kterými se dá ozvláštnit i zcela běžná prezentace ve škole.

Monika Pastirčíková

0 komentářů: