čtvrtek 19. srpna 2010

Mé léto na praxi v Německu


V létě 2009 jsem se zúčastnil programu Business contact. Tato dvouměsíční stáž je určena studentům z východní Evropy se znalostí němčiny. Ještě před odjezdem do Německa, kde se stáž probíhá, jsem musel projít výběrovým kolem. Podle mnou dostupných informací se do programu hlásilo 100 studentů a vybráno bylo 20. Musel jsem napsat test z němčiny a  absolvovat krátký telefonický rozhovor s jedním z členú německého AIESEC, kteří BC organizují.


Praxe Business contact je skvělá. Nejvíc se mi líbil nabitý program. Prvních 10 dní programu na aklimatizaci na prostředí a jazyk jsme strávili celá skupina 20ti praktikantů nejprve v Brémách poté ve Flensburgu. Musím říct, že německá schopnost věci organizovat neměla chybu. Všechno bylo pünktlich :) Nechyběla kultura, sport, workshopy, team building, jídlo, zábava...


Samotnou praxi, která trvala 7 týdnů jsem absolvoval v Rostocku u firmy Deutsche Immobilie.  Pracoval jsem na počítači v Excelu, kde jsem vytvářel různé tabulky a analýzy. Práce to nebyla nijak náročná na druhou stranu jsem čekal něco odbornějšího. Celkový přínos však hodnotím velice pozitivně a dost novým věcem jsem se určitě přiučil. Ubytování je hrazené, plat je asi 350 euro na měsíc. Já osobně jsem bydlel na bytě s holkou z AIESEC Rostock, takže jsem měl o zábavu a program a konverzaci v němčině postaráno. Celkově byli všichni praktikanti i v jiných městech s prací i s ubytováním spokojení.


Business contact považuji za nejlepší možnou volbu, jak strávit léto pro někoho kdo umí německy. Hlavně díky skvělé organizaci celého programu, jistému pracovnímu místu, spoustě zábavy a nových přátel po celé východní a střední Evropě.


Michal Pastór


0 komentářů: