pondělí 29. října 2012

Červená pro přednášející, oranžová organizátorům


Modrá má nápad, ale nemá kontakty na schopné lidi. Zelená chce podnikat a hledá ty, kteří nápad mají. Černá se ještě nerozhodla a staví se tak do role pozorovatele. I tak se dá efektivně rozdělit šedesát účastníků, kteří se přišli vzdělat na Symposium, konferenci pro začínající podnikatele, pořádanou neziskovou studentskou organizací AIESEC.



Dvoudenní seminář se konal v brněnské restauraci Kinokavárna a startoval v pátek 23. října hned v ranních hodinách. Na místě se sešla velká spousta různých typů lidí, od průbojných začínajících jedinců, přes nesmělejší až ke zkušeným bardům z oboru. A jejich motivace přihlásit se byla různá. Účastnice Dita mi prozradila, že Symposium není jedna z jejich prvních konferencí, týkajících se podnikání a managementu. „Je to fajn, trávit čas se stejně zapojenými lidmi, majícími stejnou motivaci něco dělat. Je to tady inspirativní prostředí pro nápady, protože já jsem vždycky chtěla podnikat a když vidím, kolik lidí už tady něco zrealizovalo, tak mě to nutí něco takového dělat.“

A čím se Symposium odlišovalo od ostatních podobných akcí pro podnikatele, kteří nevědí kudy kam? Co ho dělalo jedinečným? Jelikož šlo o akci organizace AIESEC, jejíž cílovou skupinou jsou studenti, tvořila právě tato kategorie téměř většinu zúčastněných. To potvrdil i jeden z návštěvníků, Petr. Ten na moji otázku, „Jak se Symposium odlišuje od ostatních konferencí pro podnikatele?“, odpověděl: „Jsou tady Start-UPy, ty beru jako velký bonus a je to více pro lidi, kteří chtějí začít podnikat, ne pro ty, co už podnikají. Je tady taky spousta mladých na rozdíl od ostatních podobných konferencí.“



Od deváté hodiny patečního rána až do sobotního odpoledne měli participanti Symposia možnost vyslechnout si 13 přednášek na rozličná témata, týkající se začínajícího businessu. Svůj příběh představil například Vít Vrba, zakladatel internetového projektu Webnode či Petr Ludwig, ředitel vzdělávacího institutu GrowJOB, který uchvátil nejednoho z účastníků. Především jeho trenink na networking zaujal a připravil skvělou půdu pro nadcházející party, jejímž smyslem bylo právě navázání kontaktů. „Líbilo se mi, že poprvé na akci o podnikání, kterých jsem už pár zažil, networking opravdu fungoval. Jinde se prostě řekne networkujte a stejně každej sedí u toho svýho stolečku a nikdo nenetworkuje. A tady to poprvé opravdu zafungovalo.“, líčí páteční večer jeden z již aktivních podnikatelů, Libor. 

Probírali se správné vize, špatné marketingové tahy, firemní kultura, návštěvníci dostali rady - jak najít ten správný nápad nebo jak efektivně využít Start-UP. Celou akci provázela neformální uvolněná atmosféra a pohoda v kombinaci s lačnými dotazy účastníků, snažících se co nejvíce se dozvědět o daných tématech. A jelikož se na registraci rozdávali lízátka, bylo chvílemi vcelku zábavné pozorovat mladé ambiciózní muže a ženy, kteří s lízátkem v puse a jiskrou v oku napjatě sledovali přednášky, jež třeba zrovna jim mohou změnit život.


Kompletní fotogalerie:  http://goo.gl/3g4V5

0 komentářů: