neděle 28. září 2008

Svěží severák láká lidi z celého světa


Dave nás na celé prázdniny opustil a vydal se na zkušenou do Stockholmu, aby vydělal nějaký ten peníz a poznal krásy severu. Potkal při té příležitosti spoustu skvělých lidí, kteří jsou právě ve Švédsku na odborné praxi přes AIESEC, a rozhodl se s námi o své dojmy podělit:

O prázdninách jsem pracoval ve Stockholmu a napadlo mě napsat tamní pobočce, že bysme s nimi někam zašli sednou a poznali se. Všichni v té době byli ale mimo nebo neměli čas a odkázali nás na praktikanty, kteří tam pracují. Domluvili jsme se teda s kámošem a zavolal jsem Magdě, praktikantce z Rumunska, se kterou jsme naplánovali výlet na zámek Drottingham, kde žije královská rodina a který je částečně přístupný veřejnosti - i když tam rodina právě je.

Tam jsme se seznámili i s Anastasií z Ruska, spolubydlící Magdy, která dokonce pracovala na vedení AIESEC Rusko. Později, když jsme si prohlídli zámek, zahradu i čínský domek, který byl kdysi postavený jako královnin soukromý koutek, jsme se potkali i s praktikanty z Kolumbie, což bylo super. Už z nás byla pořádná banda. Všichni tihle lidi pracovali v Elektroluxu, kam jsem další den večer šel, protože mě holky pozvaly do sauny a posilovny. A musím uznat, že to tam mají hodně pěkný, a život praktikanta se mi začal líbit ještě mnohem víc - hlavně když jsme potom šli sednout do baru i s dalšíma klukama z Kanady, Anglie, Polska ... a říkali mi že jedou do Španělska, další že se chystají do Finska, někteří zase do Německa na Octoberfest, a že byli dva týdny zpátky v Praze – takže i při praxi mají hromadu času na cestování! Prostě super život :-)

Když jsme s kamarádem později odjížděli zpátky domů do ČR, tak mě napadlo napsat lidem z AIESEC v Helsinkách a Rize, odkud nám odpověděli a u kterých jsme na zpáteční cestě dvě noci přespali, prohlídli město a zažili další parádní věci, kdy třeba v Helsinkách byla Night of Arts, nebo v Rize nám ukázali přístav, kam chodí mladí lidi do klubů a kde jsou alternativní umělci - tam bysme se sami určitě nedostali. Člověk má na AIESEC hned další pohled a je rád, že je jeho součástí :-)

0 komentářů: